    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia chce przejąć nasze mieszkanie [długie]
    Date: Sun, 20 May 2007 23:43:36 +0200

    Użytkownik "Anka" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    news:f2qeqo$gvr$1@news.onet.pl...

    > Czy mogę prosić, abyś zapoznał się z uzasadnieniem wyroku SN?
    > link http://www.wro.vectranet.pl/~szarly/dok/SN(III_CZP_3
    5-05).pdf

    Zapoznałem się, zanim odpisałem na poprzedni post.

    > 1) W uchwale SN stwierdza, że wykluczony członek spółdzielni może
    > skutecznie
    > powołać się na własnościowe prawo nawet, jeśli członkostwo ustało przed
    > wyrokiem TK. Czyli jednak wykluczony członek wciąż posiada własnościowe
    > prawo, bo gdyby nie posiadał, to nie mógłby się na nie powoływać(???)...

    Widzisz, mój "sposób" polega na tym, by do rozwiązania sporu włączyć Skarb
    Państwa. O ile Wy możecie mieć problem z przekonaniem Spółdzielni, ze nie
    ma racji, to Skarb Państwa reprezentowany w tym wypadku przez wojewodę ma o
    wiele większy potencjał. Chcąc się uchylić przed odszkodowaniem szybko
    "wybije z głowy" Zarządowi Spółdzielni pozbawianie Twoich rodziców prawa
    własności, a przecież tak naprawdę o to nam chodzi.

> [...]
    > własnościowe
    > prawo w sprawie o eksmisję dlatego, że wciąż to prawo posiada (chociażby
    > argumenty o naruszeniu ochrony praw majątkowych, o zubożeniu rodziny czy
    > tym, że pozbawienie własnościowego prawa narusza dobro rodziny). W ogóle
    > SN
    > w uzasadnieniu odchodzi od eksmisji samej w sobie i raczej koncentruje
    > się
    > na własnościowym prawie i dlatego nie pozwala na eksmisję, bo wg SN to
    > własnościowe prawo cały czas wykluczonemu członkowi spółdzielni

    To są bardzo ważkie argumenty :-) Tyle, że w Polsce jak zwykle nic nie jest
    ni czarne, ani białe. Jestem w stanie jeszcze kilka innych argumentów w
    Twojej sprawie wymyślić, ale cóż, skoro Spółdzielnia się będzie upierać
    przy swoim, bo im tak wygodniej.

    > Czy w takim razie nie można obrać takiej drogi, żeby uderzyć wprost do
    > spółdzielni i wytoczyć w tą stronę powództwo?

    Można. oczywiście, ze można. Ale ile to będzie kosztowało pieniędzy i
    nerwów. A może to zastąpić jedno pismo do Wojewody, w którym zaproponujecie
    negocjacje w sprawie odszkodowania :-).