  • Data: 2007-01-25 16:51:03
    Temat: Re: Służba wojskowa - pytania
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > ...i co z tego niby wynika?

    A chociażby to, że mam z tym do czynienia na codzień

    > ...będącą tylko nieco zmienioną ustawą o powszechnym obowiązku Polski
    > Rzeczypospolitej Ludowej ;->

    Jej aktualna nazwa to
    "Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej"
    i tylko pod taką nazwą funkcjonuje w prawodawstwie polskim

    > Serio? No popatrz... A w którym miejscu?

    W dniu 1 czerwca 2004r. Rada Ministrów wydała Rozporządzenie w sprawie wojskowego
    obowiązku
    meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz
    uzyskiwania zezwolenia
    na wyjazd i pobyt za granicą - http://tinyurl.com/252baz wydane jest ono jako przepis
    wykonawczy do
    cytowanej wyżej ustawy - tak więc jeżeli pisze się, że w ustawie jest napisane ma się
    na myśli
    również jej przepisy wykonawcze

    > Dla twojej informacji: obowiązek meldunkowy sprowadza się do
    > przestrzegania procedur z ustawy o ewidencji ludności. Nie trzeba latać
    > do WKU - wszystko załatwia się w gminie, "panie" zawodowy.

    Masz rację :-) Źle ubrałem w słowa to co chciałem napisać - miałem na myśli to, że o
    każdym kto
    zmieni swój pobyt stały lub tymczasowy - zgodnie z § 4 cytowanego Rozporządzenia tak
    czy inaczej
    Wojskowy Komendant Uzupełnień się dowie :-)

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"