  • Data: 2012-10-31 11:11:24
    Temat: Re: Skarbówka, dzieci a fikcja doręczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Oct 2012, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Jasne, choc tych bez dostepu do internetu/komputera bedzie z czasem coraz
    > mniej.
    > Ale sporym ulatwieniem byloby jednak umozliwienie komunikacji z urzedami przy
    > pomocy nowoczesnych srodkow calej reszcie spoleczenstwa.

    Oczywiście, dlatego wskazywałem że dwoisty dostęp sprawę by rozwiązał.
    Problemem jest, ze nie ma do czego "dostępować" :]
    (nie ma regulacji prawnej wskazującej "obowiązujący adres").

    > Podobnym problemem sa ewentualne wlamania do bankow z dostepem online.
    >
    > Nie dramatyzowalbym tu tak bardzo.

    Przecież problemu nie widzę w "okluczowaniu", a obawiam się przesady.
    Tak jak z "fakturami elektronicznymi" ważnymi wyłącznie z podpisem
    certyfikowanym z jednej strony.
    Z drugiej zaś strony - dołączania danych, których obywatel niekoniecznie
    chce. "Przy okazji" i "dla dobra" :P

    > "Domyslnie" mozna by dac dostep "read-only" (w stylu, "prosze sie
    > skontaktowac z urzedem w sprawie tej i tamtej") - wtedy takie wlamania nie
    > bylyby zbytnio oplacalne.

    Dobrze gadasz, IMO.

    pzdr, Gotfryd