  • Data: 2005-03-21 11:39:24
    Temat: Re: Rozdzielnosc majatkowa, a uzyczenie samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Mar 2005, Paweł Świtaj wrote:

    >+ Witam szanownych grupowiczow.
    >+ Prowadze dzialalnosc gospodarcza samodzielnie. Z zona zyjemy w rozdzielnosci
    >+ majatkowej. Zona wraz z moim tesciem kupili samochod i chcemy zawrzec umowe o
    >+ niodplatne uzyczenie samochodu na potrzeby mojej dzialalnosci.
    >+ Jak prawo podatkowe radzi sobie z takimi przypadkami?

    IMHO:
    +++++
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10
    ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne [...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...]
    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11
    ust. 2-2b,
    z wyjątkiem otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy
    ^^^^^^^^^^^
    podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków i darowizn,
    -----

    >+ Wiem, ze gyby samochod byl wlasnoscia tylko tescia, to nie byloby problemu,

    Znaczy: że miałbyś przychód do opodatkowania, tak ?
    Jakbyś go "bezproblemowo" określił ?
    I jakie stanowisko zajmujesz w kwestii czy taki przychód jest KUP ?

    >+ ale jak to jest w przypadku, gdy z zona jestesmy w rozdzielnosci majatkowej?

    :)
    Chyba masz ustawę do przeczytania... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd