  • Data: 2005-01-29 13:29:17
    Temat: Re: Refundacja zabiegu w przychodni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ctfq9s$2vp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > nie za bardzo cie rozumiem
    > jesli jest zakontraktowane np 100 zabiegow miesiecznie i wyczerpie sie ta
    > liczbe po tygodniu to mozna albo isc na urlop do konca miesiaca albo
    zrobic
    > cos komercyjnie

    Ten mechanizm, to ja rozumiem. ja się zastanawiam, czy sam system
    kontaktowania ma sens. Założywszy, że w Polsce jest średnio rocznie 120.000
    zębów do wyrwania, to moim zdaniem powinno się budżet zaplanować na te
    120.000 i rozliczać każdy zabieg. Jak w styczniu zrobią wszystkie, to przez
    pozostałe miesiące nie powinno być teoretycznie chętnych i z punktu widzenia
    finansowania powinno wyjść na jedno. Natomiast skutek byłby taki, że słabsze
    przychodnie by padły, bo teraz, to jest taka sytuacja, że goście chodzą do
    tych renomowanych. Dopiero, jak tam się dowiedzą, że mogą zostać przyjęci za
    pół roku, to szukają, gdzie by szybciej przyjęli. Generalnie nie sprzyja to
    uczciwej konkurencji.

    Z punktu widzenia organizacji pracy, to nie było by kłopotu moim zdaniem.
    Może na samym początku było by zamieszanie i tyle. Taż te przykładowe zęby
    się psują mniej więcej równomiernie w roku.

    > nie, ZOZ wystawia fakture dla NFZ za wykonane procedury do wartosci limitu

    No widzisz. A nie chodzi o co innego. NFZ to po prostu instytucja
    ubezpieczeniowa. Jestem ubezpieczony od kosztów leczenia. Wiec idę, gdzie mi
    się podoba, a oni mi zwracają za usługę. Rozumiem, ze wg własnego jakiegoś
    tam cennika to robią. To dla mnie jasne, bo bym się dogadał z lekarzem, że
    idę na wizytę za 1.000 zł, a on mi później 500 pod stołem odda. Ale nie
    widzę żadnego racjonalnego powodu, by się nie dało po cenach NFZ zrefundować
    usługi zbadania u innego lekarza. To znaczy poza obecnym unormowaniem
    prawnym, ale to przecież można zmienić.