    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Date: Sat, 20 Aug 2011 06:02:17 +0200

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:j2moe4$716$1@news.onet.pl...

    > Przede wszystkim nie próbuj zniszczyć tych kabli bo to jest majątkiem tej
    > firmy. Zastanów się czy to rzeczywiście jest problem i w czym ci
    > przeszkadza oraz czy te kabe nie będą tobie mogły służyć w przyszłości.

    > Raczej nie sądzę aby udało ci się wygrać sprawę a możesz jedynie narobić
    > sobie wstydu lub wrogów bo te kable zasilają czyjeś domy.
    > Pomyśl o zasadach współżycia społecznego oraz przeczytaj o służebności
    > przesyłu i inwestycji celu publicznego.

    Wyżej jest klasyczne "pieprzenie" będące skutkiem wdrażania mentalności
    bolszewickiego lekceważenia prawa własności!!

    Ad rem:
    Oczywiście mogą nieznani sprawcy uszkodzić ten kabel, bo, skoro nikt o tym
    ciebie nie zawiadamiał, nie byłes w stanie sprawować nad nim nadzoru.
    Ale tego nie polecam ;-))
    Niejasne jest w jaki sposób ekipa weszła na twoją OGRODZONĄ działkę.
    Jednak obawiam się, ze ostatecznie mogą cię przymusić do tolerowania takiego
    przewodu, tym bardziej , że leży on nieomal przy ogrodzeniu, a więc zapewne
    w małym stopniu zakłóca uzytkowanie nieruchomości. Niemniej nawet z ta
    świadomością powinieneś niezwłocznie:
    1.zażadać pisemnie od ENEI usunięcia tego kabla i przywrócenie działki do
    stanu pierwotnego
    2. zawiadomić policje o włamaniu
    3. zawiadomić PINB o bezprawnym wykonaniu robót.
    Te wszystkie czynności ostatecznie dadzą ci lepsza pozycję do wytargowania
    odpowiednio wysokiej opłaty za ustanowieniue służebności, gdy tego nie
    będzie można uniknąć (tj gdy Enea udowodni, ze tu akurat kabel musi
    przeciągnąć)