    From: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przetarg a stawka Vat
    Date: Tue, 21 Dec 2004 15:02:48 +0100

    bo wrote:

    > Stawka 0% przysluguje "POD WARUNKAMI", normalnie stosuje sie stawke 22%
    >
    > Owszem, odpowiadajacy na oferte mogl wykazac"rewolucyjna czujnosc"
    > i zapytac, czy aby zamawiajacy nie zamierza skorzystac z prawa do zerowej
    > stawki.. ale wina lezy po stronie szkoly..

    Nie "przysługuje", ale "stosuje się", to jednak IMHO różnica jakościowa.
    Dla mnie akurat oczywistym jest, że mając taką możliwość zamawiający z
    niej skorzysta, by ograniczyć koszty wykonania zamówienia (sądzę, że dla
    wykonawców działających na rynku taka możliwość nie jest czymś
    niespodziewanym). Jasne, szkoła mogła to zasygnalizować w specyfikacji,
    jej samej by to życie ułatwiło, wykonawcy nie mieliby wątpliwości, ale
    jeśli tego nie zrobiła, wystarczyło zwrócić się do niej o wyjaśnienia.
    Oczywiście, można się kłócić tutaj ze szkołą, ale jeśliby to nawet do
    Warszawy miało pojechać, szczerze wątpię w szanse wykonawcy.

    Poza wszystkim, rzeczywiście ustawa o zamówieniach średnio przystaje do
    ustawy o VAT w tym miejscu.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk