  • Data: 2011-11-17 14:01:48
    Temat: Re: Prawo do publikacji danych firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Nov 2011, Olgierd wrote:

    > Inne dane niż ujawnione w ewidencji -- tak. Dane pochodzące z ewidencji
    > -- nie.

    Odpowiedz na pytanie o "bazę z reklamą" niżej.
    Usiłujesz mi poglšd wywrócić do góry nogami, to będę się bronił ;)

    > art. 7a ust. 2 ustawy prawo działalności gospodarczej

    Cytuję:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,29,147,1214,
    ,,ustawa-z-dnia-19111999-r-prawo-dzialalnosci-gospod
    arczej.html
    +++
    2. Ewidencja działalnoœci gospodarczej jest jawna i dane osobowe w niej
    zawarte nie podlegajš przepisom ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
    ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 i nr 153,
    poz. 1271).
    ---

    Gdzie tam widzisz coś o "zniknięciu" danych wraz z zaprzestaniem DG?

    Wykreślenie z ewidencji nie jest tożsame z "zamazaniem" danych.
    Podobnie jak poprawienie kwoty na fakturze.

    > Nie rozumiem. Masz na myśli utworzenie zbioru danych osobowych
    > obejmujących dane osobowe przedsiębiorców z dodatkowym polem "ile
    > dzieci?"?

    Nie, mam na myśli trzymanie tych danych w bazie "klienci
    którym należy rozsyłać reklamy z odżywkami dla dzieci".

    MOŻNA tam trzymać dane dotyczące osoby prowadzącej DG, od której
    nie uzyskano odrębnej zgody na "cele marketingowe", czy może
    jednak NIE MOŻNA?
    Jedynym co tę bazę różni od bazy z tytułem "lista przedsiębiorców",
    to cel. Jawnie sugerujesz, że można w bazie trzymanej W CELU
    nie majšcym zwišzku z DG danej osoby trzymać jej dane.

    > Chcę powiedzieć, że dane te automatycznie zostają objęte ochroną

    Jak poprzednio - uważam że nie muszą, bo już są (objęte).

    > i powinny być usunięte z ew. zbioru, do którego mogły wpaść tylko dlatego,
    > że obowiązuje cytowany przeze mnie powyżej art. 7a ust. 2.

    No to się nie zgodzimy.
    IMO jawność danych "gospodarczych" jest celowościowa, i nie jest
    ani tak że "dane przedsiębiorcy nie są chronione", ani tak że
    "po zaprzestaniu DG stają się chronione".
    Może zamiast słowa "kontekst" powinno być jakieś inne, obrazujące
    "cel".

    > Publiczne napisanie, że usługę wyświadczył ktoś czy ktoś nie jest
    > przetwarzaniem danych osobowych.

    No a "leżenie w ewidencji" est przetwarzaniem?
    Wiszenie na stronie www takoż? :]

    > Dostępność danych nie oznacza, że nie będą one podlegały ochronie z UoODO.

    No i tu się *od samego początku* zgadzam - to Ty forsujesz
    tezę przeciwną ;)

    > Ależ oczywiście, i jest nawet na ten temat orzecznictwo WSA w Warszawie
    > (i bodajże NSA).

    Może się kiedyś przyjrzę o co chodziło, chwilowo mam niedoczas :[

    pzdr, Gotfryd