  • Data: 2003-04-19 05:32:11
    Temat: Re: Prawa autorskie, strona www dla firmy.
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yig" <y...@S...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:b7q2ot$1api$1@foka.acn.pl...
    > Wydaje mi sie, ze jesli nie jestes odpowiednio przygotowany, nie
    powinienes
    > wprowadzac ludzi w blad.

    :)

    > Po pierwsze, sprawa dotyczy nie programu
    > komputerowego, a strony www.

    prawa autorskie nie reguluja "strony www",
    radze przeczytac ustrawe :)

> [...]
    > zobowiazany jest wydac nosnik na ktorym utwor został utrwalony. Nawet
    jeśli
    > potraktować zawartą umowę (strona X płaci, strona Y przygotowuje strone
    www
    > i rozpowszechnia ja za pomoca wlasnych urzadzen technicznych) jako
    > zawierajaca postanowienia licencyjne (sprawa dyskusyjna), to w tym wypadku
    > należy oprzec sie na postanowieniac kc dotyczacych umow wzajemnych. W
    > wypadku, gdy nie nastapilo przeniesienie autorskich praw majatkowych ani
    > udzielenie licencji ze wskazaniem okreslonego pola eksploatacji, nalezy

    :) a co to wspomniana przez Ciebie "licencja"?
    czyzbys "strone www" traktowal przepisami szczegolnymi
    dotyczacymi "programow komputerowych"?

    > Art. 491. § 1. Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu
    > zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni
    > dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego
    > upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
    Może
    > również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego
    > bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody
    > wynikłej ze zwłoki

    no tak, jednak za ta "licencje" oni zaplacili.
    domysle licencja udzielana jest na 5 lat.
    minal rok czy dwa.
    to ze nie zaplacili za usluge hosting, to inna bajka :)
    a reke dam uciac, ze umowa na wykonanie www i hosting,
    nie uzalezniala jasno i wyraznie "mozliwosci korzystania z licencji"
    tylko w przypadku "hostingu w firmie xxxx".