  • Data: 2003-04-19 06:47:02
    Temat: Re: Prawa autorskie, strona www dla firmy.
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yig" <y...@S...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:b7q3il$1bbu$1@foka.acn.pl...
    > Jeżeli umowa nie stanowi o przeniesieniu na ich rzecz autorskich praw
    > majątkowych, masz prawo i obowiązek (wobec samego siebie) zachować źródła
    > dla siebie i zabronić im korzystania z nich.

    hm...

    > Nawet jeśli udzieliłeś im
    > licencji, czy po prostu zawarłeś umowę, w której to Ty zobowiązujesz się
    > odpłatnie udostępniać stronę na swoim serwerze, w sytuacji gdy oni nie
    chcą
    > płacić nie wypowiedziawszy od umowy, powinieneś postąpić w sposób
    > przewidziany w art 491 § 1 kodeksu cywilnego.

    1) udzielenie licencji a jej dzierzawa to zupelnie inne zagadnienia.

    > Art. 491. § 1. Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu
    > zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni
    > dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego
    > upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
    Może
    > również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego
    > bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody
    > wynikłej ze zwłoki.

    ok, a zuwaz teraz, ze ktos nabyl licencje.
    a autor ktory udzielil licencje nie chce przekazac "programu komputerowego"
    aby nabywca mogl z niej (licencji) korzystac.

    > Powinieneś, niezależnie od problemu z fakturą:
    > 1. W związku z niewypowiedzeniem umowy zażądać przewidzianej w umowie
    > zapłaty za kolejny okres wykonywania przez Ciebie świadczenia - utrzymania
    > strony www na serwerze

    no tak, tylko ze oni maja usluge przedluzona,
    na rok. a na chwile obecna dostali moze "miesiac uslugi z tego roku"
    wiec jezeli wypowiedza umowa, moga zadac zwrotu 11/12 czesci oplaty.

    > 2. Wyznaczyć termin na zapłacenie Ci przewidzianego w umowie wynagrodzenia
    > 3. W razie bezskutecznego upływu terminu możesz zaprzestać udostępniania
    > strony.

    juz zaprzestal, tym samym, moim zdaniem, odmowil im ich prawa do korzystania
    z zakupionej wczesniej licencji.

    > Jeszcze raz powtarzam - jeśli kontrahent Twój nie wykaże, że na jego rzecz
    > zostały przeniesione autorskie prawa majątkowe do strony, ani że nie
    > przysługuje mu prawo do korzystania ze strony, nie powinieneś wydawać mu
    > żadnych materiałów dotyczących strony.

    hehe, ide do sklepu, kupuje licencje np. windows
    a sprzedawca mi na to, "Panie, udowodnij ze masz prawo korzystac z tej
    licencji,
    bo przeciez prawa autorskie majatkowe NIE zostaly na Pana przeniesione!".

    > Bowiem gdyby zechciano je w
    > przyszłości w jakikolwiek sposób wykorzystać bez Twojej zgody, naruszałoby
    > to Twoje prawa autorskie do rzeczonej www.

    hehe, na tej podstawie zaden producent nie powinien udostepniac swego
    oprogramowania nikomu, bo przeciez zawsze istnieje ryzyko, ze ktos
    bedzie lamal prawa autorskie :)

    > Nie mogą naruszać Twoich autorskich praw osobistych, nawet gdybyś Ty
    (przez
    > pomyłkę lub nie znając prawa) wyraził na to zgodę.

    a wlasnie, ze moga. jezeli autor wyrazi zgode, moga usunac go ze stopki
    autorskiej.
    tyle, ze w kazdej chwili moze im nakazac ponowne umieszczenie go :)
    slowem autor decyduje, jest to jego prawo.