    From: "Ninik" <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Date: Fri, 30 May 2003 23:45:29 +0000 (UTC)

    MariuszR <m...@n...post.pl> nakombinował(a) coś takiego:
    > Tak jak ktos napisał, nie musisz ponieważ wynika to z prawa autorskiego
    > ale miło by było gdybyś na stronie jasno określił zasady na jakich moga
    > być wykorzystywane twoje zdjęcia. Piszę to z punktu widzenie osoby
    > potencjalnie zainteresowanej ich wykorzystaniem. Jeśli trafię kiedyś na
    > twoja stronę i nie będzie tam na ten temat ani słowa to poprostu pomyślę
    > że nie wyrażasz zgody na ich publikację.
    > Jako wzór proponuję zapoznać się ze stroną www.foto.scrypty.com
    > są na niej jasno określone zasady wykorzystania zdjęć.

    Tak też sądziłem.. Zamieszczę odpowiednie wskazanie dotyczące fotek na
    pewno bo jednak dla jasności sytuacji to jest ważne. Jedynie co mnie
    martwi to to że mogę być nie fair w stosunku do ludzi którzy nie życzą
    sobie być na stronach www. Jednak zupełnie inni proszą wręcz o fotki. Nie
    mam zamiaru uparcie ich publikować, ale też żal i duże utrudnienie trzymać
    to tylko na lokalnym dysku albo wgrywać na żądanie. :(
    Dlatego pytam co mogę zrobić aby być fair i aby ułatwić sobie życie.
    Kiedyś w wiadomościach podali, że we Włoszech trzeba mieć pisemne
    zaświadczenie o tym, że można publikować fotki, a co do Polski powiedzieli
    że na razie nie... Więc smuci mnie to, że się to zmieniło :/

    Jednak jeszcze nie wiem dalej tego:

    1. ile ludzi musi być na fotce, aby nie mogła ona być traktowana jako
    danej osoby?

    2. czy jeśli spytam każdego przed robieniem zdjęć czy mogę umieszczać je w
    sieci to czy to "się liczy"? Oczywiście w razie rządania zdjęcie
    odpowiednie usunę, ale jeśli ktoś by od razu poszedł do sądu (co jest
    raczej niemożliwe) to czy mogę powołać się na takie słowo?

    3. kiedy to zostało przyjęte? czy działa wstecz? czy liczy sie data
    wystawienia fotki czy jednak data jej zrobienia?

    4. jeśli nie znam jakieś osoby, albo nie mam do niej konaktu i nie mogę go
    ustalić to czy taka fotka jest już kompletnie "stracona"?

    Dzięki za odpowiedź, CU!

    --
    Dominik Chmaj _| _ o o |_ ICQ: 101929211
    www.dominik.kei.pl (_| (_) (\/) | (\) | |\ GG: 919564

    Rzeszów - łączmy się: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow