  • From: MariuszR <m...@n...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Date: Sat, 31 May 2003 00:14:34 +0200

    Ninik napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości
    <do04eDFlnhrl-pn2-04VjwDXdibCg@localhost>:
    > 4. Bardzo by pasowało mi, aby pod fotkami widniał również taki zapis,
    > który normuje co można z nimi, a co nie. Mniej więcej prośba by była tu
    > taka, aby fotki można było wykorzystywać dowolnie w celach
    > niekomercyjnych, ale też z wskazaniem autora (czyli mnie). W przeciwnym
    > wypadku chciałbym prosić o kontakt. Czy trzeba dorzucić groźbę o
    > dochodzenie swoich praw autorskich w razie przypisania sobie prawa do
    > fotek przez kogoś innego?

    Tak jak ktos napisał, nie musisz ponieważ wynika to z prawa autorskiego
    ale miło by było gdybyś na stronie jasno określił zasady na jakich moga
    być wykorzystywane twoje zdjęcia. Piszę to z punktu widzenie osoby
    potencjalnie zainteresowanej ich wykorzystaniem. Jeśli trafię kiedyś na
    twoja stronę i nie będzie tam na ten temat ani słowa to poprostu pomyślę
    że nie wyrażasz zgody na ich publikację.
    Jako wzór proponuję zapoznać się ze stroną www.foto.scrypty.com
    są na niej jasno określone zasady wykorzystania zdjęć.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl