  • Data: 2004-01-08 12:30:48
    Temat: Re: Pranie pieniędzy a składki ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Michalak" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:opr1fa70hte6j2x7@news.interia.pl...

    Złóż polecenie przelewu z tego prywatnego konta na firmowe i nie wdawaj
    się w konwersacje. Jak będą mieli wątpliwości, to im wytłumacz, że sam
    siebie czynisz darowiznę. Ewentualnie poproś kogoś z nadzoru, bo
    przekonywanie głupiego, że jest głupi, to głupota do kwadratu.

    Kilka lat temu byłem świadkiem sporu pomiędzy klientem a pracownicą banku.
    Klient chciał zapłacić należny podatek dochodowy do własnego PIT-a na
    koniec roku, a pani upierała się, że z ROR nie można przelewać do US, bo
    to jest niezgodne z czymś tam. Nie wdawałem się w dyskusję, bo co mnie to
    obchodzi i tylko się przysłuchiwałem stojąc jako następny w kolejce. No
    ale ile można czekać. Po kilkunastu minutach bezsensownej konwersacji ich
    dwojga, której z konieczności się przysłuchiwałem, bo innego okienka nie
    było poradziłem temu zdesperowanemu człowiekowi, by zażądał od pani, by
    poświadczyła przyjęcie samego zlecenia (bo miał to na tych czterech kwitka
    ręcznie wypisane) i jeśli uważa za stosowne, to niech od razu na tym
    napisze, że nie dokona przelewu, a jak nie, to niech bank mu później
    odpisze. Okazało się, że to przekraczało kompetencje tej pani i zawołali
    chyba kogoś z nadzoru. Ta druga osoba wysłuchała o co chodzi i bez słowa
    kazała tamtej wykonać przelew. Podobno tego dnia miało miejsce szkolenie,
    na którym pouczono dysponentów, że nie wolno dopuszczać do tego, by
    klienci używali prywatnych ROR-ów do działalności gospodarczej. No a pani
    nie potrafiła zrozumieć, że podatek dochodowy od osób fizycznych nie ma
    nic wspólnego z działalnością gospodarczą.