eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji! › Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji!
  • Data: 2010-02-03 16:34:27
    Temat: Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6915.00000128.4b69a1b8@newsgate.onet.pl...

    > Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem,
    > który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego?
    > W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na
    > naprawę.

    Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą
    jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym
    zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego
    żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce
    producent. Brzmi jak bajka, jednak osoby zajmujące się serwisowaniem np.
    sprzętu AGD, potrafią podać dziesiątki przykładów, które uprawdopodniają
    taką teorię spiskową. Np. słabsze łożyska, silniki, jakieś plastikowe
    elementy w mechanizmach, które w całej partii sprzętu psują się w jednakowy
    sposób, po podobnym czasie pracy. Wykonanie takiego elementu w lepszej
    wersji, która wytrzymywałaby kilkukrotnie dłużej, byłoby znikomym kosztem,
    jednak producenci montują te gorsze elementy z jakiegoś powodu i raczej to
    nie wynika z troski o cenę finalną.

    Pozdrawiam
    Czabu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1