  • Data: 2008-09-24 12:04:45
    Temat: Re: Pobyt czasowy a gospodarstwo domowe
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał
    >1)Aby zgłosić swój pobyt tymczasowy dłuższy niż 2 m-ące zapewne
    >potrzebuje kwitu, że mam jakieś prawo do danego lokalu. Z 4 kolegami
    >wynajmuję mieszkanie w bloku. Wystarczy mi umowa UŻYCZENIA na dany
    >lokal!? Ponieważ bądź co bądź jest to jakaś tam umowa cywilno-prawna
    >lecz zaznaczam, że nie posiadam umowy NAJMU.

    Umowa powinna wystarczać. Ale spotkałem się z sytuacjami, jak takie umowy
    odrzucali w urzędzie, bo nie było tam zaznaczone na jakiej podstawie ten
    wynajmujący/użyczający ma prawa do lokalu.
    Inną formą potwierdzenia, jest udanie się z użyczającymi i jego aktem
    własności/przydziału.

    >2) Przy różnych kwiatach, papierach, zgłoszeniach, wnioskach
    >gospodarstwo domowe to w świetle prawa tylko ja + moje dochody,gdzie
    >jestem zameldowany w miejscowości Bbb a nie ja + babki + dziadki +
    >rodzice + rodzeństwa w miejscowości Aaa - dobrze rozumiem!?

    Nie do końca. Co wchodzi w skłąd gospodarstwa domowego powinny regulować te
    przepisy, które odnoszą się do sfery jakiej dotyczą. A więc przepisy
    odnośnie pomocy socjalnej itp. Tam szukaj.
    Często jest tak, iż istnieje wiele definicji czegoś, w zależności od gałęzi
    prawa, na której użytek ma to służyć.
    Jeśli o studia idzie, często jest to w regualminie pomocy materialnej i
    patrz też w ustawie o szkolnictwie wyższym i rozporządzeniach do niej.