  • Data: 2005-02-11 14:26:22
    Temat: Re: Oszukalem Urzad Skarbowy?
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Feb 2005 14:12:38 +0000 (UTC), Karol Makowski napisał(a):

    > Zrobić korektę PITa i napisać pismo z prośbą o niekaranie.

    50 zł? Czy tu przypadkiem nie zadziała...

    Art. 45 ust. 3: "Zeznaniem, o którym mowa w ust. 1, nie obejmuje się
    dochodów wymienionych w (...) art. 28-30."

    Art. 30 ust. 1 pkt 3: "Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej z następujących źródeł przychodów nie łączy się z
    dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera się od nich, z
    zastrzeżeniem art. 52a, podatek w formie ryczałtu: (...) od przychodów
    określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota należności określona w
    umowie zawartej z osobą niebędącą pracownikiem płatnika nie przekracza 146
    zł - w wysokości 20% przychodu"

    Art. 13 pkt 8 lit. a: "Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o
    której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się: (...) przychody z tytułu
    osobistego wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o
    dzieło, uzyskiwane wyłącznie od: (...) osoby prawnej, jednostki
    organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego
    samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności (...)".

    Art. 30 ust. 5: "Począwszy od roku podatkowego 2003, corocznie ulega
    podwyższeniu kwota określona w ust. 1 pkt 3 - w stopniu odpowiadającym
    wzrostowi cen, o którym mowa w art. 27 ust. 4."

    ...?
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    średnio na podatkach się znający, ale coś takiego kojarzący :)