    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Orange (dawna tpsa) nie chce zmienić ani rozwiązać umowy
    Date: Fri, 2 Nov 2012 22:51:34 +0100

    W liście datowanym 2 listopada 2012 (15:04:48) napisano:

    > Otóż zostałem obdarowany mieszkaniem i stałem się jego właścicielem.
    > Do mieszkania świadczona jest usługa neostrady i telefonu stacjonarnego
    > dla dawnego właściciela.
    > W związku z tym że utrzymywanie telefonu (wogóle nie używanego) jest
    > dosyć drogie postanowiłem udać się do salonu w celu zmiany umowy tak by
    > tylko był internet.

    Formalnei rzecz biorąc - Ciebie to może zupełnie nie obchodzić. Możesz
    wszystkie rachunki za ten telefon olewać sikiem prostym cylindrycznym.
    To nie jest Twój problem, ani Twoja sprawa.

    Możesz nawet zawrzeć z Orange nową umowę na linię telefoniczną i
    Neostradę (pociągną do Ciebie wtedy nowy kabel), a rachunki za starą
    linię spuszczać w wychodku.

    ALE.

    Prawdopodobnie, prędzej czy później, ktoś będzie je musiał zapłacić,
    razem z odsetkami za zwłokę.
    Prawdopodobnie będzie to dziadek/ciotka/brat, który podarował Ci
    mieszkanie. IMHO postąpienie w ten sposób byłoby strasznie
    niewdzięcznym skurwysyństwem.

    Rada - skontaktuj się z poprzednim właścicielem mieszkania, niech
    sceduje (zceduje?) umowę na Ciebie (wtedy będziesz mógł z nią robić
    sobie co zechcesz), albo niech ją wypowie (wtedy Ty będziesz mógł
    sobie zawrzeć nową). Jeżeli to osoba starsza, lub z innego powodu
    wspólna wizyta w salonie jest utrudniona - po prostu napisz za nią
    wypowiedzenie umowy, daj jej do podpisania i wyślij listem poleconym.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub