  • Data: 2013-06-11 23:19:02
    Temat: Re: Omijamy prawo, bo mamy go za dużo
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zgred wrote:
    > http://forsal.pl/artykuly/709770,omijamy_prawo_bo_ma
    my_go_za_duzo.html#

    > wybrane:
    >
    > - Jeśli mam ochotę na jazdę motocyklem bez kasku lub na prowadzenie
    > samochodu bez zapiętych pasów, dlaczego prawo mi tego zabrania?
    > Samobójstwo nie jest przestępstwem - pytał Christopher Staughton,
    > brytyjski prawnik, sędzia Hight Court of Justice
    >
    > Współczesny ustawodawca, podobnie jak producenci tych przedmiotów,
    > najwyraźniej uważa, że powinniśmy mieć podobne instrukcje obsługi
    > każdej sfery naszego życia. Ich rezultatem jest jednak przede
    > wszystkim zanik szacunku do prawa (Janusz Kochanowski)

    generalnie jest w tym dużo racji...

    nadmiar prawa prowadzi do jego erozji co widać idealnie w RP.

    Posłowie uchwalają do woli kolejne zmiany nawet najbardziej debilne i
    absurdalne, które potem sie olewa, zarówno ze strony obywateli jak i
    instytucji państwowych.

    Chryja sie robi gdy któraś z instytucji postanawia takie debilne czy
    absurdalne prawo z cała surowością zacząć stosować. Wtedy szybko się je
    zmienia.

    Któryś ze znanych prawników napisał, że gdyby w RP zaczęto z całą surowością
    egzekwować każdy obowiązujący paragraf. Prawodawcy musieli by bardzo szybko
    uchylić lub zmienić tysiące paragrafów bo większość obywateli i osób
    prawnych miała by poważne problemy.

    Każdy może podejrzewam przytoczyć setki przepisów których albo sami
    kompletnie nie przestrzegają albo znają osoby które to robią bez żadnych
    konsekwencji.