  • Data: 2003-12-26 00:45:18
    Temat: Re: Odwolanie od decyzji sadu
    Od: Straszny <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Dredd wrote:
    > poszlaki): kto jest powodem (kto złożył pozew) i czego się domaga?

    Ojciec. Domaga się zwrotu pieniedzy za skuter na podstawie niewaznosci
    umowy.
    Sprawa jest w toku. Wyrok zostal zasadzony zaocznie. Firma nie dostala
    zadnego powiadomienia o wszczeciu postepowania wobec niej.

    > 1. Smarkacz nie mógł zawrzeć ważnej umowy kupna-sprzedaży

    Zgadza sie. Nie mogl dlatego przyprowadzil sobie osobe dorosla.
    I oszukali sprzedawce - mlody mowil do os. doroslej: "Tato".

    > 2 Prawdziwy ojciec smarkacza nie jest stroną umowy kupna-sprzedaży (...)

    To rowniez sie zgadza. Ojciec domaga sie zwrotu kasy na podstawie
    niewaznosci umowy. Fakt.. na umowie widnieje imie i nazwisko smarkacza
    ale to nie on sie podpisal.

    Proponuje rozwazenie takiej opcji. Skoro pojawia sie w salonie dwoch
    osobnikow, mlody i stary. Mlody do starego zwraca sie tato. Natomiast
    stary podpisuje sie imieniem i nazwiskiem mlodego to wcale nie musi
    oznaczac, ze tak sie nie nazywa.
    A zatem moze nastapic zbieznosc imion i nazwisk gdzie zarowno "ojciec
    jak i syn" nazywaja sie tak samo. Ewentulanie dwie osoby przypadkowe tez
    moga sie tak samo nazywac !
    Przypominam, ze osoba ktora sie podpisala jest osoba dorosla !
    A zatem w swietle prawa umowa JEST WAZNA ! To nie ma znaczenia, ze
    gowniarz sie tak samo nazywa.
    No i kwestia charakteru pisma .. 13latek napewno nie podpisze sie jak 30
    latek.

    > 3. Czy sprzedawca skutera potrafi udowodnić że ze smarkaczem był > ktoś dorosły
    (kto o dziwo rzekomo podpisał się nazwiskiem smarkacza

    Firma powazna! Jej pracownicy rowniez. Nikt nie dalby umowy smarkaczowi
    do podpisu. Sprzedawca skutera moze to udowodnic tylko poprzez ustne
    poswiadczenie, ze przy podpisywaniu umowy byla osoba dorosla !
    Niewiem czy sa kamery w salonie sprzedazy.

    > co zdecydowanie działa na niekorzyść sprzedawcy, który jako
    > profesjonalista powinien zwrócić na to uwagę przy zawieraniu umowy

    Nawet profesjonalista nie ma prawa wylegitymowac osob kupujacych, a
    osoby kupujace wchodzace do salonu/sklepu nie przedstawiaja sie imieniem
    i nazwiskiem.
    A zatem w jaki sposob sprzedawca mial sprawdzic wiarygodnosc osob
    kupujacych jezeli "z wygladu" wszystko pasowalo ?

    > Podsumowując: Zasadnicze jest pytanie czego ów ojciec żąda (bo

    Ojciec smarkacza ponoc jest bezrobotnym i niezbyt zamoznym osobnikiem.
    Ojciec smarkacza mial rowniez nic niewiedziec o poczynaniach syna do
    czasu kiedy ten rozwalil skuter i sie poobijal.
    Nie dziwi mnie, ze ojciec chce teraz sciagnac kase bo jest to calkiem
    okragla sumka.
    Niewiadomo skad smarkacz wogole wzial pieniadze na taki zakup !!!!

    PS. wybacz zwloke - swieta :))

    --
    pozdr
    Straszny