  • Data: 2023-09-08 00:19:51
    Temat: Re: Odrzucenie spadku przez dziecko poczęte po śmierci rodzica
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.09.2023 o 21:27, J.F pisze:

    > Ale ewentulny nabywca co najmniej powinien sie z bankiem porozumiec,
    > i dlug sie wtedy spłaci.

    Obawiam się, że nie masz racji. Jest taki przepis, że jak kupisz coś od
    komornika, to jest to z automatu zwolnione z obciążeń. bank dostanie
    cenę od komornika.

    > W stosunku do wierzyciela. A w stosunku do spadkobiercy? Ktory w
    > dodatku np przedłuza zamkniecie sprawy?

    Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli.

    > No ale nie moze chyba tak wprost sprzedac, skoro nie jest
    > włascicielem. Musi przez komornika? Komornik moze zlicytowac ...

    Nie może, choć może zawrzeć ugodę i przejąć nieruchomość. Możliwości
    jest wiele.

    > Bedzie prosto, czy nie bardzo?

    Druk zeznania jest w internecie. Nie wie, co dla Ciebie jest proste, a
    co nie. Sumujesz spadek. Sumujesz długi spadkowe. Odejmujesz jedno od
    drugiego. W praktyce możliwe są różne udziwnienia. Przykładowo możesz
    rozliczyć podatek, a po czasie ujawni się kolejny dług.

    > Mieszkanie warte powiedzmy 400 tys, dlugu do splaty 300 tys, ale jak
    > wejde w posiadanie mieszkania i sprzedam szybko, to chyba zysk sie
    > rodzi.

    Ty, to potrafisz komplikować :-) Co Cię przy spadku sprzedaż obchodzi.
    Nie sprzedasz, dokąd podatku nie rozliczysz, bo się w księgę nie wpiszesz.

    > Cos mieli w tym poprawic, ale nie wiem czy zrobili.
    > Choc w zasadzie .. te 300 tys to naprawde KUP :-)

    Musisz rozwinąć, bo nie rozumiem.

    --
    (~) Robert Tomasik