  • Data: 2022-11-21 21:36:09
    Temat: Re: Odpowiedzialność zbiorowa kusonów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2022 o 16:44, J.F pisze:
    > Tez mam jakis przeblysk, moze z innej sprawy, ale co to ma do rzeczy?
    > Jest sie policjantem, jest sie na sluzbie, i ma sie jakies obowiazki

    Ma, albo nie ma. Kiedyś policjant w pionie roboczym z innej miejscowości
    był rzadkością. Teraz zaczyna to być normą. Nie każdy dojeżdża
    samochodem. Czasem dojeżdżają po kilku jednym samochodem. Ktoś może mieć
    dziecko w przedszkolu, albo wizytę u specjalisty którą umówił pół roku
    wcześniej.

    To oczywiście w najmniejszym stopniu nie uzasadnia wywiezienia kogoś "do
    lasu". Sposobów lepszego rozwiązania tego jest wiele. Inny patrol, który
    przejmie zatrzymanego. Przekazanie zatrzymanego komuś.

    Najgorsze, co mogłoby się, okazać, to wejście takiej praktyki za
    przyzwoleniem przełożonych w nawyk. Raz się udało. Drugi raz się udało.
    To za trzecim razem nie podeślą podmiany, bo po co - przecież tamte dwa
    razy koledzy załatwili to inaczej.

    Lata temu uczestniczyłem w takiej akcji, gdzie zatrzymywano celników za
    łapówki. Była ukryta kamera. Wpadł taki celnik, co miał chyba tydzień
    służby po szkoleniu wstępnym. Pytam go zdziwiony, ze już? A on na to:
    "Co miałem robić, jak wszyscy brali?".

    --
    Robert Tomasik