eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialnosc pracownika › Re: Odpowiedzialnosc pracownika
  • Data: 2005-02-16 09:10:27
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ck napisał(a):
    > Czesc,
    > prosilbym o sugestie dotyczace nastepujacego problemu:
    > pracownik zajmuje si? rozliczeniami z klientami, omylkowo
    > zwraca pieniadze klientowi, kwota nie jest duza (np: 300-
    > 500 zl), ale dla pracownika to jedank kwota stanowiaca
    > duza czesc wynagrodzenia, pieniadze nie nalezaly sie
    > klientowi, w rozmowie tel. przyznaje ze dostal pieniadze,
    > ale nie zamierza ich zwracac. Firma nie ma czasu dochodzic
    > roszczen od klienta (latwiej i taniej mu je odzyskac z
    > pensji pracownika, w koncu to jego wina).
    > Czy pracownik moze dochodzic zwrotu pieniedzy od klienta
    > np.: na drodze postepowania cywilnego, jesli tak, to czy
    > moze zadac od pracodawcy historii korespondencji z klientem
    > w tej sprawie jesli byla prowadzona, nagran rozmow
    > telefonicznych, jesli taki system jest wdrozony, od jakiej
    > kwoty mozemy rozwazac postepowanie sadowe?

    Ja proponuje inne rozwiązanie:
    Nie wyraź zgody na potrącenie tego ze swojego wynagrodzenia. Pracodawca
    i tak będzie musiał pozwać cię do sądu, a wtedy nie udowodni szkody
    przynajmniej w tej wysokości, gdyż nie wystąpił przeciwko bezpodstawnie
    wzbogaconemu, przegra sprawę i nic nie będziesz musiał płacić. Problemem
    jest tylko to, że znacznie pogorszysz sobie kontakty z pracodawcą i
    możesz stracić pracę.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1