    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odnowienie przedawnienia?
    Date: Sun, 28 Aug 2011 11:50:53 +0200

    W dniu 2011-08-28 11:14, Marian Paździoch pisze:
    > Witam,
    > mam wierzytelności, które już są przedawnione. Rozumiem, że można
    > pewnymi działaniami przerwać bieg przedawnienia gdy to jeszcze nie
    > nastąpiło. Ale czy w takiej sytuacji jak moja można jakoś "odnowić"
    > wierzytelność? Np. wysłaniem wezwania do zapłaty i gdy dłużnik się
    > przyzna to już później nie może skutecznie podnieść faktu przedawnienia?

    Najpewniej byłoby zrobić nowację zobowiązania. Stare, przedawnione
    zobowiązanie dłużnik spłaca nowym, nieprzedawnionym (np. wystawia weksel).

    Uznanie długu przerywa bieg przedawnienia, tu jednak nie ma już czego
    przerywać, ponieważ przedawnienie już nastąpiło. Uznanie przedawnionego
    długu nie oznacza, że dług stanie się nieprzedawniony.

    --
    Liwiusz