  • Data: 2011-09-23 10:29:00
    Temat: Re: Obrażający film na youtube
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-22 10:58, Sherkan pisze:
    > Witam,
    > Prowadzę firmę. Tworzę gry komputerowe, w które gra setki graczy w
    > internecie.
    > Kilku z graczy jawnie w grze oszukiwało, łamali regulamin i zostało
    > wyrzuconych z gry za oszustwa. Nie mogą pogodzić się z tym, stworzyli
    > filmik na youtube, w którym szkalują mnie moją grę, tak aby zniechęcić
    > do niej jak najwięcej obecnych graczy.
    Nie chcę wnikać, kto ma rację a kto nie, ale wnioskując z treści filmiku
    to próbowali współpracować z adminami. Podnoszą zarzut, że admini są
    stronniczy i dzielą graczy na znajomych i resztę. Może jednak się temu
    przyjrzyj bliżej? Bo nic tak nie rozwala gry jak "równi i równiejsi" gracze.

    > Czy moge takie cos zgłosić na policję za obrazanie w srodkach masowego
    > przekazu? Pytanie tez czy policja sie tym zajmie czy za tydzien
    > dostane list polecony "w związku z niewykryciem sprawców....".
    W filmiku nie pada, oprócz nazwy gry, ani jedno nazwisko. Stąd zarzut
    obrażania w środkach masowego przekazu może być cokolwiek trudny do
    udowodnienia. Dobry prawnik podciągnie to pod wyrażanie opinii. To, że
    Ty wiesz o kogo chodzi, jeszcze nie oznacza, że można przyjąć że da się
    zidentyfikować obrażane osoby tak, żeby obraza miała charakter
    powszechny. Jeśli tutaj ktoś Ci odpisze np."Sherkan jest gupi" <--
    pisownia zamierzona, to też go pozwiesz?

    > Są komórki do walki z przestępczością internetową przeciez, którymi
    > policja się chwali... Mysle ze po adresie IP, mozna namierzyc osobę
    > tworzącą film a po nitce można by dojsc do osoby, ktora obecnie
    > zamiesciła ten film.
    Myślę, że podszedłeś do tego za bardzo emocjonalnie. Tak jak już Ci ktoś
    napisał - może zamiast ciągania ludzi po sądach zweryfikuj rzeczy o
    których piszą. A co do Twojej odpowiedzi, że ze względu na architekturę
    protokołów itd "się nie da" to sorry, ale to brednie i usprawiedliwianie
    własnej ignorancji. Jest mnóstwo gier online i są pozabezpieczane przed
    uruchamianiem własnych skryptów. Kwestia umiejętności kodowania, wyboru
    platformy itd. Zresztą na filmie niezadowoleni podnoszą kwestię braku
    możliwości dogadania się z adminami ze względu na to, że admini "nie
    ogarniali" działania skryptu - i w tym momencie patrząc całkowicie z
    boku jestem w stanie uwierzyć autorom filmiku.

    --
    MZ