eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowy regulamin serwisu PKP › Re: Nowy regulamin serwisu PKP
  • X-Received: by 2002:a05:6870:98a7:b0:1a6:b1a7:4a1f with SMTP id
    eg39-20020a05687098a700b001a6b1a74a1fmr611659oab.7.1686926391746; Fri, 16
    Jun 2023 07:39:51 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6870:98a7:b0:1a6:b1a7:4a1f with SMTP id
    eg39-20020a05687098a700b001a6b1a74a1fmr611659oab.7.1686926391746; Fri, 16
    Jun 2023 07:39:51 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
    ng.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out
    .google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 16 Jun 2023 07:39:51 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=84.10.46.130;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 84.10.46.130
    References: <u6eoik$13o6m$2@news.icm.edu.pl> <2jDiM.2512$MgZf.2161@fx02.ams1>
    <u6g62u$16aa3$2@news.icm.edu.pl> <3JNiM.18$tgGc.2@fx01.ams1>
    <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Fri, 16 Jun 2023 14:39:52 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5703
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:838213
    [ ukryj nagłówki ]

    piątek, 16 czerwca 2023 o 15:38:00 UTC+2 io napisał(a):
    > W dniu 16.06.2023 o 02:07, Marcin Debowski pisze:
    > > On 2023-06-15, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > >> W dniu 15.06.2023 o 14:17, Marcin Debowski pisze:
    > >>> On 2023-06-15, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > >>>> Hej,
    > >>>>
    > >>>> zapomniałem już o tej grupie, ale jakoś tak mnie natchnęło na czytanie i
    > >>>> skojarzyło mi się, że mam taką ciekawą kwestię prawną analogiczną nieco
    > >>>> do pierwszego artykułu, który tutaj przeczytałem.
    > >>>>
    > >>>> Otóż ... kupiłem bilet w serwisie internetowym PKP. Normalnie serwisu
    > >>>> tego używam potem do przedstawienia zakupionego biletu podczas
    > >>>> przejazdu. Ale ... zmienili sobie regulamin i wymagają jego akceptacji
    > >>>> przed skorzystaniem. Więc nie mam jak okazać swojego biletu, który oni
    > >>>> posiadają :-) Jakoś tak nie zechciał przyjść emailem, może email też
    > >>>> jest regulaminowy. No taki pat trochę.
    > >>>>
    > >>>> Bym pewnie zaakceptował, gdybym chciał kupić kolejny bilet, ale nie
    > >>>> zanosi się. I chciałem poprzestać na skorzystaniu z tego, który już
    > >>>> zakupiłem, ale zdaje się nie mam jak :-)
    > >>>>
    > >>>> Napisałem do nich emaila to teraz zadają dziwne pytania o numer biletu
    > >>>> którego przecież nie mam :-)
    > >>>
    > >>> Generalnie zapewne masz rację, tzn. powinni umożliwić dostęp do tego
    > >>> biletu na podstawie wcześniejszego regulaminu, który jak rozumiem
    > >>> zaakceptowałeś. Pytanie jest, w sumie co z tego, że masz tę rację, bo w
    > >>> praktyce oznacza to kopanie się z koniem, zmarnowania kupy czasu i
    > >>> pewnie też pieniędzy.
    > >>>
    > >>
    > >> Wiesz co, to jest narodowy przewoźnik. Jeśli działa niewłaściwie to
    > >> dotyka to wielu pasażerów i może wystarczy i należy to gdzieś przekazać.
    > >> Niekoniecznie trzeba się w to osobiście angażować.
    > >
    > > No, a Poczta Polska jest narodowym dostarczycielem poczty.
    > > Nie, no oczywiście szlachetna inicjatywa. Możesz spróbować UOKiK.
    > > Powodzenia.
    > >
    > A co właściwie proponujesz? Siąść w kąciku i płakać?

    Hmm, zaakceptować zmiany i korzystać?
    Te zmiany to jakieś abuse wobec ciebie? Czy niezgodne z prawem?

    A oprócz tego - albo zamiast, jeśli chcesz być pryncypialny - reklamacja do PKP
    o to, dlaczego nie przysłali biletu na maila.

    A, już coś było.
    A to pierwszy tak zakupiony bilet?
    Jeśli tak, to można obstawiać podanie błędnego maila.
    Ew. weryfikacja tego - logowanie się tym mailem (bo jakiś czas temu zmienili i już
    nie można
    mieć dowolnego loginu tylko jedynie można się logować podanym e-mailem).
    Jeśli wchodzi i pokazuje akceptację regulaminu - no to jeszcze można obstawić,
    że nie kupiłeś tego biletu.
    Czym płaciłeś?
    Zwykle kupując tam bilet mam 4 e-maile:
    - "rozpoczęcie zamówienia" od PKP - gdy już klikniesz "zamawiam z obowiązkiem
    zapłaty"
    - o płatności z przelew24
    - z biletem - od PKP - przychodzi dopiero po tym, jak PKP otrzyma zawiadomienie o
    płatności - ja zawsze płacę kartą przez przelewy24, więc jest praktycznie zaraz
    - z fakturą - od PKP - tu potrafi czasem przyjść dopiero na drugi dzień, choć zwykle
    jest od razu

    Więc skoro pytają o numer tego biletu - to pewnie nie kupiłeś, bo ten numer powinien
    być podany w "rozpoczęciu zamówienia".
    No chyba że w ogóle nie potrafią wysłać ci maila. Albo wpada do spamu.
    Ale rejestrując konto musiałeś mieć mail z potwierdzeniem - linkiem do kliknięcia.
    Chyba że "kupujesz bez rejestracji" - no to ryzykujesz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1