eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    Date: Thu, 9 Feb 2023 17:29:59 +0100
    <1avgbwnu19bw0$.1fxj451an608k.dlg@40tude.net> <bVAEL.6$zGt2.2@fx01.ams1>
    <63e2df1c$0$19614$65785112@news.neostrada.pl> <otCEL.4$8tJc.1@fx14.ams1>
    <trvbff$7o4$2$Shrek@news.chmurka.net> <dVIEL.9$%aOc.0@fx10.ams1>
    <ts0ifu$7kc$5$Shrek@news.chmurka.net> <BOUEL.10$%fjc.7@fx15.ams1>
    <ts1v5l$gn1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <ts36ek$i75$5$Shrek@news.chmurka.net>

    On Thu, 9 Feb 2023 17:19:34 +0100, Shrek wrote:

    > Bo co cwańsi policjanci rzeczywiście dawniej przesłuchiwali podejrzanych
    > jako świadków. Nie oznaczy to jednak że każemu świadkowi należys stawiać
    > na wszelki wypadek zarzuty.

    > Świadek też ma prawo odmowy zeznań jak naraża go to lub jego
    > najbliższych na odpowiedzialność karną lub skarbową. Z wykroczeniami
    > jest chyba trochę słabiej. Ale nie mówimy o wyrkoczeniach.

    > Robert pierdoli od rzeczy bo nie wierze, żeby kulson nie wiedział o
    > możliwości prowadzenia "postępowania w sprawie".

    Tez nie wierze, ale co - prowadzisz takie postepowanie w sprawie,
    i jak matke (a czemu nie ojca) przesluchujesz ?

    > Może grozić, natomiast prawo nie przewiduje stawiana zarzutów z dupy. To

    No jak nie przewiduje, skoro do otwarcia sledztwa jest potrzebne
    okreslenie przestępstwa? Robert to nazywa zarzutem, ale wystarczy
    samo podejrzewanie popelnienia przestępstwa, bez zarzutu, ktory sie
    stawia podejrzanemu.

    Wiec na co prokurator ma liczyc - ze jakis dobry czlowiek mu powie nie
    pytany, ze ten trup to ma dziure w glowie? :-)

    Ale potencjalny zarzut braku opieki moze byc od razu widoczny - np
    dziecko z okna wypadlo.

    > radosna twórczość roberta na zasadzie że jak się nie da udowodnić że z
    > dupy to można i w prawie. Mniej więcej tak samo w prawie jak
    > pierdolniecie kulsona w czerep cegłówką zza węgla...

    > Czyli w takim przypadku prowadzi się postępowanie w sprawie i jak
    > wyjdzie że rzeczywiście są podstawy do postawienia zarzutów nieumyślnego
    > spowodowania śmierci przez rodziców to wtedy stawia się im zarzuty i
    > prowadzi postępowanie przeciwko.

    No ale pytasz sie rodzicow co tu zaszło, czy sie nie pytasz?
    A jak pytasz, to wypadałoby wiedziec, ze są niewinni,
    bo inaczej to nalezy zarzuty przedstawic przed pytaniem :-)

    Tzn. przed przesłuchaniem.

    J.