  • Data: 2003-06-04 11:40:55
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czarny na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Niewinny nie tylko dlatego, że coś wysiadło w samochodzie. Jeśli
    > prokurator udowodni, ze z powodu zaniedbania ma stare hamulce (albo nie
    > miałeś badań technicznych ważnych) to wyrok może być: winny

    Nie, nie... Uznajmy, że pomijamy niuanse jakiejś logicznej winy... Po prostu
    kolega stara się mi wmówić, że nawet jak zrobię wszystko, żeby do wypadku
    nie doszło, to i tak dostanę zawiasy, będę musiał płacić rozjechanemu (albo
    rodzinie) rentę itp. Ja wiem, że na logikę to jest chory pomysł, ale prawo
    bywa nielogiczne, więc się wolę upewnić przed dyskusją z kolegą. Czy ktoś
    ma z tym doświadczenia?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/