    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecności w szkole
    Date: Fri, 17 Oct 2008 15:07:27 -0500

    TataPsychopata wrote:
    > Witam
    > Jak to jest teraz z tzw. "usprawiedliwieniami nieobecności"? Chodzi o
    > osobę już pełnoletnią, ale jeszcze w liceum, w ostatniej klasie. Czy wg
    > prawa (jakiego?) może taka osoba napisać sobie usprawiedliwienie z
    > nieobecności, czy jednak do rodziców to należy? Ja pamiętam, że dawno
    > temu pisałem sobie sam, a teraz córka mnie zmusza do pisania jakichś
    > dziwolągów...
    >
    > Pozdrawiam

    Córka jest pełnoletnia i rodzice nie mają już władzy rodzicielskiej,
    wiec formalnie nauczyciel takiego usprawiedliwienia od osoby "trzeciej"
    nawet przyjąć nie powinien.
    Co więcej, bez zgody córki nie może ujawnić rodzicom czyli osobom
    "trzecim", jakichkolwiek informacji na temat ocen czy zachowania. Po
    prostu na wywiadówce rodzice nie mają czego szukać.

    Jak zwykle prawo sobie a rzeczywistość sobie.