    From: Mark <t...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niedzialajacy internet i tel. - odszkodowanie?
    Date: Tue, 13 Sep 2011 11:49:27 +0200
    Sender: Mark <>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:23:00 +0200, Farbanx napisał(a):

    > Jakis czas temu pewien facet uszkodzil w okolicy swiatlowod bo nie mogl sie
    > dogadac z firma telekomunikacyjna ad. oplat za to ze kabel byl na jego
    > posesji.

    Jaka to firma, TP ?

    > Efekt tej awarii byl taki, ze kilkaset osob i firm w okolicy nie mialo tel i
    > internetu przez prawie miesiac.
    > Takze nasza firma przez kilka tygodni nie miala telefonu i internetu
    > (niemoznosc odbierania maili, nanoszenia nowych ofert na strone www,
    > odbierania tel. voip itd.).

    Pomijajac ze to argument uzyty na rzecz odszkodowania/zwrotu oplaty - ale
    tak na serio to chyba nie chcesz powiedziec ze firma dzialala przez miesiac
    bez telefonu i netu, bo to malo wiarygodne. Raczej uzyj argumentu ze
    zmuszona byla poniesc dodatkowe koszty na oplaty za polaczenia z komurek i
    mobilny net.

    > Nasze starty na dzialalnosci sa spore bo branza w jakiej dzialamy najwieksze
    > obroty robi w lipcu i sierpniu - a wtedy wlasnie nie bylo kontaktu ze
    > swiatem.

    Nie no, bez jaj. Kto Ci uwierzy ze *normalna* firma - zwlaszcza jak mowisz w
    sztytowym okresie - pozwololaby sobie na miesiac bez netu i telefonu?

    > Czy sa szanse na odszkodowanie od firmy za straty (utracone korzysci)?

    Ja bym sie jednak zstanowil nad zmiana zadan - "rekompensata za dodatkowe
    koszty"

    > Jak sie zabrac do takiej sprawy? Znacie moze jakies formularze odszkodowan?
    > A moze od razu isc do sadu?

    Nie podales jaki to provider, nie wspomniales nic o tym co masz odnosnie
    tkaiej sytuacji w umowie.. a to raczej podstawa do dyskusji.

    --
    Mark