eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNazwisko policjanta › Re: Nazwisko policjanta v. nazwisko demonstranta [Strajk kopie po jajach unijną ochronę danych osobowych? ;-)]
  • Data: 2020-11-21 11:02:40
    Temat: Re: Nazwisko policjanta v. nazwisko demonstranta [Strajk kopie po jajach unijną ochronę danych osobowych? ;-)]
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2020 o 10:03, A. Filip pisze:

    > Czy policja ma "per analogia" prawo opublikować listę danych osobowych
    > (imię i nazwisko) uczestników "nielegalnego zgromadzenia"?

    A oni są funkcjonariuszami publicznymi wykonującymi obowiązki służbowe?
    Bo jak nie to analogia z dupy filipa.

    > Na logikę policjant powinien przedstawić coś co go jednoznacznie
    > identyfikuje i odpowiadać za podanie fałszywych danych. Tyle że do tego
    > wystarczyłby przykładowo "numer/identyfikator służbowy" bo imię i
    > nazwisko daje *znacznie* więcej,
    >
    > Identyfikowanie imieniem i nazwiskiem w tej sytuacji to kop w jaja
    > unijnej dyrektywie o ochronie danych osobowych, nieprawdaż?

    Nie wiem, ale nie wydaje mnie się. Ja się w pracy podpisuję imieniem i
    nazwiskiem, na drzwiach mam napisane kto ja zacz i jaką funkcję w
    organizacji pełnię, co więcej na stronie internetowej wisi moje imię,
    nazwisko, funkcja i nr telefonu stacjonarnego oraz komórkowego. Ponieważ
    w organizacji są funkcje GIDO, IDO i jakieś inne powołane specjalnie w
    sprawie tej dyrektywy (tak też ich nazwiska są jawne), to domyślam się
    że unia europejska tym faktem w jaja nie dostaje.

    --
    Shrek