eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
  • Data: 2011-03-31 11:07:05
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-31, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Co ma piernik do wiatraka? Zakup na każde stanowisko niepotrzebnego
    > oprogramowania mija się z celem, nawet jeśli można negocjować lepsze
    > warunki zakupu. Tym bardziej, że jak zmienia się wersja oprogramowania,
    > to albo trzeba szkolić wszystkich jak zapisywać dokumenty, tak by
    > wszyscy mogli je bezproblemowo odczytac, albo updatowac wszystkim
    > licencje.

    Albo mieć subskrybcję i po prostu zaktualizować soft.
    I co, teraz się dowiem, że admin też kosztuje?

    > A po co, skoro większość nie potrzebuje tych narzędzi?

    Przed chwilą było, że potrzebują (edytor tekstu), a jedynie
    w ramach "oszczędności" większość siedzi na OO.

    > To tak jakby wszystkim w firmie programistycznej kupować kompilatory,
    > nie ważne, czy korzystają, czy nie i to kompilatory wszelkich możliwych
    > języków używanych w firmie i na wszystkie systemy używane w firmie, bo
    > kupując więcej można lepsze warunki zakupu pojedynczej licencji
    > wynegocjować...

    Nie. To nie jest tak. Tzn. jest tak, ale jak się czyta pół
    zdania z mojej wypowiedzi i pomija drugie pół (o wymianie).
    Jak zajdzie konieczność wymiany tegoż między stanowiskami, to
    owszem, tak należy. Jak nie zajdzie, to nie należy.

    > Jak napisałem, większości wystarcza to co daje oo, więc
    > taki w firmie przyjęto standard wymiany dokumentów do edycji, dokumenty
    > do wglądu w pdf-ie.

    Czyli tracą na produktywności (bo choćby zapisać tego PDFa to trzeba wykonać
    dodatkowe kroki). Inna rzecz, że nikt tego nie policzył pewnie "ile" tracą.

    > Pomijam juz fakt, że ze względów wygody testowania niektórych opcji
    > nie zawsze pracuje się pod windowsem, więc specjalnie przełączanie
    > się tylko po to, aby coś zedytować, jest bezsensem, a tak - nie
    > ma problemu.

    A to mów od razu że firma z informatykami, a nie normalna.
    To nie będzie nieporozumień. W takiej firmie, to wiadomo że
    informatycy mogą dowolną bzdurę wrzucić szefostwu, które
    się na tym słabiej zna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl