    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ksiądz wynagradzany jak Polański
    Date: Mon, 08 Feb 2021 23:16:58 +0100 (CET)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:
    > https://www.onet.pl/informacje/onetszczecin/ksiadz-d
    ymer-dostal-od-panstwa-10-mln-zl-na-prowadzone-inicj
    atywy/4tn7j88,79cfc278

    > Ksiądz oskarżany o molestowanie nieletnich dostał od państwa 10 mln zł
    > na prowadzone inicjatywy
    >
    > Ksiądz Andrzej Dymer od lat kieruje biznesami archidiecezji
    > szczecińskiej. Jak ustaliło OKO.press, publiczne instytucje i spółki z
    > udziałem państwa przekazują miliony na jego inicjatywy. Mimo że kuria
    > szczecińska od 1995 r. była świadoma doniesień o wykorzystywaniu
    > nieletnich chłopców przez księdza Dymera, nie stało to na
    > przeszkodzie, aby powierzać mu kolejne kierownicze stanowiska.

    Zarzucasz złamanie których przepisów prawa?
    Czy może żądasz stosowania "zasady domniemania winy"?
    Gazeta Wyborcza była świadoma zarzutów wobec Jankowskiego przynajmniej
    od 2004 gdy była sprawa e prokuraturze. *WTEDY* walnęła tytuł o
    "pomówieniach" a "przejrzała" dopiero w 2018. Jak GW powinna odpowiadać
    za ten 14 lat medialnego parasola ochronnego nad według jej aktualnej wersji
    "z pewnością pedofilem"?

    To co zacytowałeś bez sporej ilości dodatkowych detali jest bez
    większego znaczenia o ile się nie zastosuje domniemania winy czyli gdy
    wątpliwości są rozstrzygane na korzyść oskarżanego.

    PISF dofinansował film Polańskiego:
    https://pisf.pl/aktualnosci/pisf-przyznal-dofinansow
    ania-koprodukcjom-mniejszosciowym/

    --