    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 24 Jun 2003 22:14:22 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Krótko: o ile wzrośnie mi czynsz?

    Użytkownik "Rudi" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:oprrab45venam1ig@news.futuro.pl...
    > W spółdzielni (małej) dowiedzieli się, że prowadzę działalność gospodarczą
    > pod adresem zamieszkania. Dostałem wezwanie do podpisania umowy najmu
    > lokalu użytkowego. Na działalność przeznaczone jest jedno niewielkie
    > pomieszczenie w mieszkaniu.
    > Pytanie: o ile wzrosnąć może stawka czynszu?(czy czynsz wzrasta czy może
    > tylko stawka podatku??) Rozumiem że jeśli spółdzielnia za wydzielone
    > pomieszczenie osobno naliczać będzie czynsz wg innej stawki to czynsz za
    > częśc mieszkalną zmaleje, bo jej metraż się zmniejszy.
    > Z góry dzięki za odpowiedź

    działalność należy prowadzić na powierzchni niewydzielonej tj, np, na 20%
    powierzchni mieszkania, w takim wypadku nie ma podstawy do zwiekszenia
    podatku od nieruchomości a ty możesz odliczać ok. 20% kosztów
    związanych z mieszkaniem. oprócz tego sp-nia może obciążąć ciebie
    podwyższonymi opłatami eksploatacyjnymi ale tylko wtedy, gdy
    będzie to uzasadnione tj, cos będzie dziło się w związku z twoja
    działalnością jak np. sznur ludzi do dentysty i zadeptywanie klatki
    schodowej.
    jeżeli nic takiego nei ma miejsca to nie powinno być podstawy do
    wzrostu opłat, to nie jest pełna samowola ale działanie oparte o podstawy
    rzeczywiste,

    pzdr.
    JarekM