    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież zdjęcia i artykułu
    Date: Fri, 06 May 2022 09:15:57 +0200 (CEST)

    Monika Głowacka <m...@i...eu> pisze:
    > Na serwerze czeskim pojawił się artykuł przekopiowany i przetłumaczony
    > na czeski z polskiego wraz ze zdjęciami.
    > Czy jest to naruszenie praw autorskich ?
    >
    > Czy mozna dochodzić swoich praw w jakiś sposób ?
    > Najprościej znaleźc kancelarię prawną w Czechach, która się tym
    > zajmie, ale to koszty, a bez kancelarii ?
    > Szanse sukcesu ... czy raczej bez szans ?

    1. Gdzie i kiedy był opublikowany pierwotny artykuł?
    [ strona www, czasopismo, ...]
    2. Czy czeska wersja podawała oryginalne źródło?
    [ obrona po linii dozwolonego użytku ]
    3. Czy sądy w Polsce mają bat na kopiującego?
    [ Czy to czeskie sądy _muszą_ decydować? ]

    IMHO tak "zwięźle" opisałaś zdarzenie że odpowiedź prawnicza na twoje
    pytanie na razie jest za bardzo wróżeniem z fusów w oparciu o domysły
    [które mogą być błędne].

    Jak mi się wydaje _obecnie_ nie ma mody na drakońskie kary w tej kwestii
    więc oszacowanie straty właściciela oryginału i zysk kopiującego mogą
    pomóc w oszacowaniu ominięcia rafy "niskiej szkodliwości społecznej".

    --
    A. Filip