    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konstytucyjność rozporządzenia
    Date: Thu, 26 Mar 2020 18:44:01 +0100

    dyskusyjnych:5e7ce243$0$553$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 26.03.2020 o 17:43, J.F. pisze:

    >Nie musi ale co do zasady musi (a raczej) powinna być zgodna z
    >konstytucją.

    Ale w tym momencie nie wiemy, na jaka podstawę sie powołują.

    Tylko ... to rozporządzenie musi miec podstawe, ustawa nie musi.

    > "Art. 31. 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.

    >Jak dla mnie na przykład kwarantanna bez prawa do testu i badań
    >narusza.

    A z prawem do testu to juz nie naruszalaby istotnie ? :-)

    >Bo w sumie na jakiej podstawie - "a mnie się nie podoba wasza wredna
    >gęba"?

    Cos w tym jest. Ale ... to "oni" beda robic testy :-)

    >Skoro nie ma podstaw, żeby zbadać na obecność choroby, to na jakiej
    >podstawie kwarantanna?

    Na podstawie "powracajacy z zagranicy" tzn z miejsca o duzym ryzyku
    zakazenia.
    Czy styku z innym podejrzanym osobnikiem,
    czy tez diagnozy lekarza - tzn stwierdzenia pr-stwa, ze jest
    nosicielem ... i wcale nie wysokiego.

    >To zależy od odpowiedzi na pytanie o punkt trzeci;)

    No nie wiem, bo te punkty jakby nie polaczone :-)
    A moze ten punkt 2 tyczy sie "kazdego" czyli osoby, a nie rządu :-)

    >W zasadzie to obowiązuje po raz pierwszy chyba?

    Obowiazuje caly czas, tylko uzyta pierwszy raz.
    Albo i nie, bo chyba rozne kwarantanny sie zdarzaly - ale w
    nieistotnej ilosci.

    Przygotowana ... moze na SARS, moze na ebole, albo ogolnie -
    zobacz akty uchylone tu
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20011261384

    Takie szerokie uzycie to bylo przy wroclawskiej epidemii ospy, ale to
    za komuny, komuna podstawy prawnej nie potrzebowala :-)

    Widac na czym im zalezalo - choroby weneryczne i gruzlica.
    Gruzlice niemal zwalczylismy.

    Gdzies tam jeszcze w latach 50-tych polio nam zagrazalo ... u nas
    chyba mało tego bylo na szczescie ...

    J.