  • Data: 2020-03-26 18:11:32
    Temat: Re: Konstytucyjność rozporządzenia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2020 o 17:43, J.F. pisze:

    > Akurat ustawa nie musi sie powolywac na podstawe konstytucyjna.

    Nie musi ale co do zasady musi (a raczej) powinna być zgodna z konstytucją.

    > "Art. 31. 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    > 2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    > wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    >
    > 3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw
    > mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w
    > demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku
    > publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności
    > publicznej, albo wolności i praw innych osób.
    > Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw."

> [...]

    Jak dla mnie na przykład kwarantanna bez prawa do testu i badań narusza.
    Bo w sumie na jakiej podstawie - "a mnie się nie podoba wasza wredna
    gęba"? Skoro nie ma podstaw, żeby zbadać na obecność choroby, to na
    jakiej podstawie kwarantanna?

    > A ten pkt 2 .. prawo nakazuje zostac w domu, to w koncu rzadowi wolno,
    > czy nie ?

    To zależy od odpowiedzi na pytanie o punkt trzeci;)

    > Ale nie ma sie co dziwic, jak sad stwierdzi, ze domniemywa sie, ze
    > ustawa jest konstytucyjna, skoro od 12 lat obowiazuje :-)

    W zasadzie to obowiązuje po raz pierwszy chyba?

    --
    Shrek