  • Data: 2016-04-06 11:58:22
    Temat: Re: Kłopotliwe powołanie wspólnoty mieszkaniowej.
    Od: "Daimon .M" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.
    Nie spodziewałem się takiego odzewu, dlatego bardzo dziękuję za wszystkie Wasze
    wpisy. W związku z pojawiającymi się kolejnymi pytaniami/wątpliwościami, postanowiłem
    zamiesić swój akt notarialny (odpowiednio wyedytowany) w celu jednoznacznej oceny z
    Waszej strony. Niestety mam w tym słabe rozeznanie a po przeczytaniu wszystkich
    wiadomości - dalej nie wiem co zrobić aby osiągnąć założone cele.
    Pod tymi linkami znajdą Państwo skany aktu notarialnego:

    https://zapodaj.net/b423ed5b56c62.jpg.html
    https://zapodaj.net/9dba170433878.jpg.html
    https://zapodaj.net/85ecd0e26a147.jpg.html
    https://zapodaj.net/f23f57feeeab2.jpg.html

    Przy okazji - wyjaśni się kilka nieścisłości, mianowicie:
    - lokali jest 31 a nie 32
    - Należę do spółdzielni mieszkaniowej (członek) , jeżeli wyrejestrowanie się jako
    członek ułatwi mi założenie wspólnoty to nie ma tematu.
    - obecnie w dwóch lokalach znajdują się : 1) gabinety lekarskie, 2) firma budowlana
    - Mieszkańcy nie zostali poinformowani o przedłużeniu administrowania nieruchomością
    przez pierwszego zarządcę ( zapis w akcie notarialnym)

    Moje pytania:
    1) Czy wraz z resztą mieszkańców /właścicieli lokali możemy powołać wspólnotę i
    wypowiedzieć umowę obecnej administracji?
    2) Czy z związku z potencjalną zmianą administracji ( zakładając że pkt 1 został
    spełniony) - możemy wystąpić do spółdzielni z wnioskiem o rozliczenie się z funduszu
    remontowego za ostatnie lata?
    3) Czy możemy odciąć się od spółdzielni - jeśli okaże się, że wszystkie lokale
    zostały wykupione przez osoby prywatne/firmy?
    4) Czy jeśli okaże się, że właścicielem jednego z lokali jest Spółdzielnia - wciąż
    możemy powołać wspólnotę i zatrudnić własną administrację?