    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Date: Tue, 14 Apr 2009 22:12:27 +0200

    "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gs08og$l06$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jak to nie przewiduje?
    > Musisz podać tylko i wyłącznie.
    > PRAWDZIWY powód. Nie ma co wymyślać fikcyjnych przyczyn.
    > Podajesz rzeczywisty powód i to wystarcza.

    Czyżby? A w którym miejscu kodeksu pracy jest napisane, że pracownik nie
    może namawiać załogi do zwolnienia się? W którym miejscu jakiegokolwiek
    innego kodeksu jest napisane, że takie działania są zabronione? A jeśli nie
    są, to na jakiej podstawie pracodawca może takiego pracownika zwolnić,
    jeśli ten w pełni wywiązuje się z zawartej miedzy nim a pracodawcą umowy o
    pracę i nie łamie żadnego z przepisów prawa pracy?
    To, co piszesz to tylko teoria. Idąc takim tokiem rozumowania można by
    zwolnić pracownika, bo się zbyt piskliwie śmieje albo zostawia brudne
    szklanki na biurku ;-)

    > Miesiąc temu zwalniałem pracownika tylko i wylącznie z powodu
    > jego stosunku do pracy (wykorzystanie juz w lutym wszystkich dni urlopu
    > na żądanie i należnego limitu urlopu i składanie wniosków o bezpłatne),
    > który wg mnie nie gwarantował terminowego wykonania zleceń,
    > a bez tego nie dostanę kolejnych zleceń, albo ponoszę dodatkowe
    > koszty podzlecając prace innym firmom. I taki podałem powód
    > na wypowiedzeniu - nie ma jak tego oprotestować, bo to prawda.

    Ale to jest imho zupełnie inna sytuacja.

    > I tu też trzeba wpisać prawdę i pozbyć się pracownika, a nie
    > myśleć jak się z nim dzielić zyskiem po połowie :-)

    Całkowicie Cię popieram, obawiam się jednak, że to utopia.