    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zwolnic pracownika, ktory buntuje innych?
    Date: Tue, 14 Apr 2009 08:21:35 -0500

    On Sat, 11 Apr 2009 00:02:46 +0200, "Przemek" <m...@w...pl>
    wrote:

    >W firmie mam pracownika, ktory namawial innych pracownikow do zwolnienia
    >grupowego.
    >Chodzilo o to, aby wszyscy sie zwolnili w jednym dniu.
    >Umowe ma podpisana na czas nieokreslony.

    Przeczytalem ten watek z czyjejs rekomendacji, i reakcja moja: DZIWY,
    DZIWY! I nie DZIWOTA ze Polska pod wzgledem rozwoju biznesu bedzie
    krajem 15 swiata jezeli pracodawca nie moze swobodnie decydowac kogo
    ma zatrudnaic a kogo nie.

    Tu gdzie jestem, sprawa jest prosta: pracownick przychodzi do pracy i
    stwierdza ze jego klucz elektroniczny nei otwiera dzrwi. Udaje sie
    wiec do Human Resources z reklamacja, gdzie kaza mu klucz oddac i
    podaja kiedy ma sie zglosic po sworze rzeczy osobiste ktore beda
    zapakowane w kartonowe pudla.

    W umowie o prace stoi (a nie widzialem innych, chyba ze umowe o
    dzielo) ze "kazda ze stron moze rozwiazac umowe w kazdej chwili bez
    podania przyczyn". Nie ma zadnego "ustawowego wypowiedzenia" i tym
    podobnych nonsensow.

    "Kodeks pracy" przybity jest pluskiewka w kuchni do sciany i mowi o
    tym ze nei mozna dyskryminowac za wzgledu na plec, rase i tak dalej

    Dopoki w Polsce tak nei bedzie, to bedzie tak jak jest. Pelny socjal,
    zeby nie powiedziec, komuna. A biznes bedzie robil bokami.

    A.L.

    P.S> A tak na marginesie - Zwiazki i pracownicy walczacy o swoje
    "prawa" nei zauwazaja ze ta walka wlasnie im daje w dupe...