  • Data: 2003-06-24 19:31:50
    Temat: Re: Jak wymusić swoje pieniądze
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ULA" <i...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:bd7ok8$sce$1@inews.gazeta.pl...
    > Sytuacja wygląda tak: Byłam zatrudniona na umowę o dzieło (luty-czerwiec),
    > nie widziałam jeszcze na oczy zarobionych pieniędzy. Nie pomogło wezwanie
    do
    > zapłaty, którego to wysłanie poradziła nam (jest nas parę osób) Inspekcja
    > Pracy. Pytanie: jakie dalsze środki prawne zastosować?
    Pozostaje ci tylko to co najfajniejsze w prawie - pozew o zapłatę. Jeżeli
    kwota która ci wisi jest mniejsza niż 5000 stosujesz druk postępowania
    uproszczonego, jeżeli nie pozew "zwykły". Dołączasz do tego umowę o dzieło
    która podpisałaś. W uzasadnieniu piszesz, że dzieło wykonałaś a
    wynagrodzenia nie otrzymałas.
    Jeżeli jesteś pewna zwycięstwa i masz wolną kwotę do zainwestowania wynajmij
    adwokata - wtedy twój "pracodawca" zapłaci dodatkowo jego wynagrodzenie (a
    jest ono spore).
    Jeżeli pozew chcesz napisać sama znajdź jakiś wzór w internecie i spróbuj
    wypełnić. W razie wątpliwości możesz zawsze zapytać na grupie ;)

    burenezo