  • Data: 2005-11-22 11:36:01
    Temat: Re: Edukacyjny office na firmowym komputerze
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    news:slrndo3e43.icv.joshua@tau.ceti.pl...
    > Ma legalną wersję? Ma. Używa tylko niezgodnie z licencją.
    nie używa niezgodnie, tylko zachodzi wysokie prawdopodobieństwo takiego
    zdarzenia - kwestia dowodowa.
    Np. jeśli przyjętym standartem w firmie jest Lotus, wszysko opiera się o
    legalnego lotusa, a komputer amortyzowany jest tylko od 80% wartości
    początkowej (gdyż 20% czasu spędzają przy nim dzieci - 80% firma) to nie
    widzę problemu

    > Microsoft ma prawo
    > pozwać go na drodze cywilnej... tylko po pierwsze będzie się bał to
    zrobić,
    > po drugie - nawet gdyby się nie bał to bez problemu sobie znajdzie firmy
    > gdzie zarobi znacznie więcej bez zabawy w takie procesy.
    o ile udowodni nadużycie

    > Dokładnie - jak się okaże że np. wersja edukacyjna jest kupiona na firmę
    > i wrzucona w koszty, to US może zrobić ziazi...
    mowiłem o amortyzacji komputerów oraz o VATcie za komputery, w chwili, gdy
    ŚT częściowo wykorzystywany jest do celów prywatnych.
    Nie można wtedy amortyzować go w całości (gdyż koszty /odpisy/ by być
    kosztami muszą być dokonane w celu osiągnięcia przychodów)
    Nie można w całości potrącić VATu - gdyż nie cały wydatek miał na celu
    osiągnięcie przychodu objętego VATem

    Licencja edu wrzucona w koszty nie budzi wątpliwości, gdy mamy praktykanta w
    firmie a on się nam na tym badziewiu tylko szkoli.

    p.
    W,