  • Data: 2011-02-19 08:11:49
    Temat: Re: Dziwne zlecenie - czy narusza prawo i jakie?
    Od: goldi <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lut, 19:53, Maruda <n...@c...pl> wrote:
    > Było sobie zlecenie od instytucji. Wykonał je zespół, pod każdą częścią
    > zlecenia były wypisane dane wykonawcy tej części.
    > Zleceniodawca wystawił jedną umowę dla szefa zespołu na całość zadania
    > sugerując, że szef powinien się tym podzielić z zespołem, nigdzie jednak
    > tego nie pisząc. Szef zespołu oczywiście nie jest szefem firmy, nie
    > prowadzi DG ani księgowości. Zespół jest nieformalny.
    >
    > Wydaje mi się, że nie można zgodnie z prawem wręczyć arbitralnej kwoty
    > "z ręki do ręki" bez dokumentacji, a dokumentując to w jakikolwiek
    > sposób należałoby odprowadzić zaliczki na podatek itd...

> [...]

    Trudno oczywiście udzielić pełnej rady, nie znając stanu faktycznego
    (np. nie wiem, czy zleceniodawca w ustnych uzgodnieniach obiecywał
    wypłatę wynagrodzenia wszystkim członkom zespołu). Opierając się na
    tym, co napisałeś, stwierdzam, że zleceniodawca może odpowiedzieć, że
    zawierał umowę z jednym wykonawcą i wypłacił mu obiecane
    wynagrodzenie. Rozliczenia wykonawcy z podwykonawcami nie muszą
    interesować zleceniodawcy.

    Czy szef zespołu nie może zawrzeć z pozostałymi członkami umowy
    (zatytułowanej np. "Umowa o wspólne wykonanie zlecenia"), precyzującej
    zasady podziału wynagrodzenia ?