  • Data: 2002-08-07 08:29:23
    Temat: Re: Dzieko na stale za granice
    Od: "dodo73" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W praktyce raczej sporadyczne są sytuacje gdy się wykaże ,że jest to
    > konieczne by taki wyjazd miał miejsce. Rodzic jednak może starać się o
    > zmianę i powierzenie mu bezpośredniej władzy po dokonaniu tego dziecko
    > zostanie w polsce / no chyba,że matka wcześniej wyjedzie/ to już trudniej
    > będzie dokonać powrotu.
    >
    > Sandra

    A jak się ma wywóz dziecka na stałe za granicę w świetle konwencji praw
    dziecka i konwencji dotyczącej cywilnych aspektów uprowadzenia dziecka za
    granicę.
    Czy jeżeli ojciec nie wyrazni zgody na wyjazd dziecka na stałe poza granice
    RP, to nie jest to równoznaczne jego bezprawnym uprowadzeniem ?
    Przecież to nie matka powinna decydować tylko rodzice razem powinni
    współdecydować wspólnie o losach dziecka.
    Dodo