  • Data: 2021-11-29 11:51:38
    Temat: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino pisze:

    > Trochę inna odmiana problemu:
    > Jest chyba możliwość złożenia "odręcznego" podpisu bezpośrednio w pdf.
    > Odbywa się to poprzez wrysowanie go myszką.

    Myszką wychodzi słabo (choć widywałem i takie rzeczy), ale jeśli podpis
    złożony został huionem*, to faktycznie wygląda jak żywy.

    > Czy to coś zmienia w kontekście prawidłowości?
    > Formalnie chyba nie, ale już bliżej do legalności IMO.

    W ten sposób kwitowany jest przecież odbiór sądowych przesyłek poleconych.
    Podpis złożony na pocztowym tableciku transmitowany jest wprost do sądu.
    Ale nie ma to żadnego poparcia w prawie, na co od początku zwracano uwagę.
    Coś się jednak zmieniło, bo o ile dawniej było to jedyne poświadczenia, to
    ostatnio każą dodatkowo podpisywać się na papierku.

    ----
    * Huion -- znana marka tabletów graficznych. Nazwa ta, ze względu na swą
    urodę, używana jest miejscami jako rzeczownik pospolity, tak jak adidasy.

    Jarek

    --
    Jest matematyk w Brukseli,
    Co chujem mnoży i dzieli.