    Subject: Re: Do szpitala z policja [z KK-160 i policją na szpital]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 14 Nov 2020 15:47:39 +0100

    W dniu 14.11.2020 o 15:15, A. Filip pisze:
    > Jak dla mnie *dopóki* szpitale nie drą głośno i publicznie mordy w
    > ramach obijania sobie dupy blachą to ich problem do rozwiązywania
    > policją z paragrafu KK-160. <cynizm> KK-160 powinien być batem na
    > podejście "nie mój problem i ja jako "lekarz" mam bardzo głęboko
    > w dupie czyj. </cynizm>

    Była tu dyskusja o tym artykule w kontekście ratownika, co AED nie
    pożyczył. Ten artykuł do szpitala tak samo pasuje, jak i do tego
    ratownika - czyli, jak pięść do nosa.

    Mamy dziurę ustawową. Nie ma ani systemu przydzielającego pacjenta do
    szpitala, ani przepisu karnego za nieprzyjęcie pacjenta. Przepis karny
    musiałby dokładnie określać, kiedy szpital ma obowiązek przyjąć
    pacjenta. O ile wiem, nie ma tego nigdzie unormowanego.

    Znam przypadki, gdy pacjent przyjeżdża do Szpitala ze skierowaniem od
    specjalisty, a inny specjalista w szpitalu mówi, że ejgo zdaniem
    hospitalizacja nie jest konieczna i pacjenta nie przyjmuje - i nie ma to
    nic wspólnego z COVID.

    Cieszmy się, że COVID jest w miarę mało śmiertelny. Wyobraźmy sobie
    wypadek masowy, gdzie powiedzmy mamy 200 rannych i zaczyna się
    przepychanka który szpital kogo przyjmie, bo przykładowo leczenie
    złamania nogi jest mniej opłacalne, niż ręki.

    Żeby w dobie komputeryzacji ktoś nie wymyślił powiedzmy wojewódzkiego
    stanowiska koordynacyjnego, które on-line dostaje raporty o miejscach w
    danych specjalnościach i w razie czego koordynuje to, to moim zdaniem
    jest nie do pomyślenia. Tyle, ze o ile Policja i Straż Pożarna są
    państwowe, to pogotowie ratunkowe i służbę zdrowia sprywatyzowano i na
    dobrą sparwę szpital może powiedzieć, ze mu się nie opłaca i tyle. To
    państwo ma to zorganizować, a państwo nie zachowało sobie żadnych
    mechanizmów. Ze 20 lat temu Pogotowia Ratunkowe stały się prywatnymi
    firmami.

    --
    Robert Tomasik