  • Data: 2007-02-07 19:02:44
    Temat: Re: Darowizna czy trzeba zgłaszać u US
    Od: akala <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Feb 2007 13:40:56 +0100, Winetoo napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Razem z żoną chcemy podarowac teściowej samochód. Wartość samochodu to 5tys.
    > zł.
    >
    > 1. Czy taką darowiznę trzeba zgłaszać w Urzędzie Skarbowym? W necie
    > znalazłem info, że darowizny o wartości przekraczającej 9637zł trzeba
    > zgłosić w ciągu miesiąca, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej
    > odpowiedzi, że mnijeszych nie trzeba zgłaszać.
    >
    > 2. Samochód jest zarejestrowany na mnie i tylko ja jestem na umowei kupna i
    > w dowodzie rejestracyjnym. Czy w umowie darowizny wystarczy, że bedę ja jako
> [...]

    czyj jest ten samochód ? jeżeli pól żony a pół twój to zróbcie tak :
    napiszcie akt darowizny w którym określcie jego wartość na przykład 18
    tysięcy i następnie w tym akcie darowizny napiszcie ,że każde z was daruje
    swoją część teściowej ty a matce żona.
    zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn art. 9.1 nie podlega
    opodatkowaniu darowizna jeżeli jej wartość w I grupie jest niższa niż 9.637
    zł. Teściowa należy do I grupy podatkowej. Art 4a nie ma zastosowania bo w
    nim ustawodawca nie wymienia teściowej teścia zięcia i synowej.
    Musicie jednak z takim aktem darowizny udać się do urzędu skarbowego po
    pieczątkę bo wydział komunikacji może tego żądać by samochód
    przerejestrować koszt to ewentualnie tylko opłata skarbowa.

    akala