    Date: Wed, 22 Mar 2023 15:57:13 +0100
    Subject: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1...@4...net>
    <6419f547$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <1kvyvlmojqfd1$.1c2lpqt3kp20s.dlg@40tude.net>
    <641b082c$0$19623$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fjocce7hybe8$.13xk2tm5gk6yc$.dlg@40tude.net>
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 15:33, J.F pisze:

    > Chyba jednak muszę powtórzyc - jakby pracodawca od swojego zysku
    > musial zaplacic 40% podatku, to by sie bardziej zastanawiał,
    > czy mu sie to oplaca, czy moze jednak wykazac sie kosztami w postaci
    > pensji pracownika.
    > Co prawda zysków z niskiej pensji jest wiecej :-)
    > Ale raczej by pomyślał, jak tu sprzedać cos bez paragonu :-)

    Gdyby musiał zapłacic, to by znalazł inny sposób na oszczędności, bo
    oskładkowanie jest takie, że przedsiębiorcy żal, żeby na zmarnowanie
    tyle poszło.
    W takim wypadku myśli się właśnie raczej
    o pokazaniu minimalnego dochodu a jeśli już mnozenie kosztów,
    to raczej takich, które są bardziej pożyteczne.

    > Ale teraz Nowy Ład, nowe przepisy, jak widzisz nowe straszaki - to
    > moze jest inaczej.

    Teraz owszem w Nowym Ładzie jest jakieś przerzucenie części obciążeń
    jako proporcja, ale uwierz mi, że płacą tylko średniaki.
    Mocniejsi wiedzą jak wykiwać przepisy - ja mam za małą
    skalę żeby kombinować, ale też i trochę mi się nie chce już,
    choć pomysły mam.

    > To mi trudno powiedzieć jak sie rzeczywiste wynagrodzenia kształtują,
    > ale mieszkania tak drogie, ze za minimalną pensje trudno wyżyć.
    >
    > Zwracam jednak uwagę, ze taka OF/JDG niekonieczne ma biznes
    > pozwalający na zatrudnienie drogiego pracownika.
    > To może naprawde płaci minimum.

    I spółki z tej samej branży płacą normalnie -
    z tego samego regionu, za taką samą robotę.
    Analityk z Ciebie słaby byłby.