    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Date: Wed, 22 Mar 2023 15:45:26 +0100
    <1...@4...net>
    <6419ea5c$0$9601$65785112@news.neostrada.pl>
    <14eicbbwoy81p$.swrpdar90k3.dlg@40tude.net>
    <6419ecf3$0$9601$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvcrfd$78d7$1@dont-email.me>
    <641a106f$0$9602$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvd9nk$9mu8$1@dont-email.me>
    <641a3c10$0$9588$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvejdu$it2p$1@dont-email.me>
    <641ad737$0$9591$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 22.03.2023 o 11:23, Liwiusz pisze:

    > Składka zdrowotna nie jest "od deklaracji".

    A ZUSu nie płacisz od wynagrodzenia na czarno.

    > To po co dyskutujesz?

    Już ci to wyjaśniłem. Nie będę się powtarzał.

    > Od zawsze było tak, że przedsiębiorca z pieniędzmi w zębach chodził na
    > pocztę "płacić ZUS", w którym też była składka zdrowotna.

    No i co z tego?

    > Dla każdego,
    > kto kiedykolwiek coś miał do czynienia z działalnością gospodarczą, jest
    > to oczywiste.

    Oczywiście... bo przecież ZUS to w sensie podatki... ręce i nogi opadają.

    Dla każdego, kto kiedykolwiek coś miał do czynienia z działalnością
    gospodarczą jest oczywiste, że od 1999 r zdrowotne to coś innego niż
    składki społeczne. I był taki okres, kiedy osobno robiłeś przelewy na
    społeczne, osobno na zdrowotne i osobno na fundusz pracy, bo miały do
    tego dedykowane numery kont bankowych.
    ...510000 - społeczne
    ...520000 - zdrowotne
    ...530000 - FP

    I gdybyś kiedykolwiek miał do czynienia z działalnością gospodarczą, to
    byś o tym wiedział.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr