  • Data: 2006-09-29 12:57:30
    Temat: Re: Czy wezwanie na policję...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał w wiadomości
    news:efivnk$qfh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ... w charakterze świadka może być przekazane telefonicznie? Dodam, że
    > mieszkam w Toruniu, a telefon miałem z wezwaniem miałem z Katowic.
    > Poproszę o jakies podstawy prawne.

    W szczególnym wyapdku świadka można wezwać w dowolny skuteczny sposób. Tyle, że
    telefoniczne wzywanie jest często podyktowane nie tyle szczególnymi
    okolicznościami, co wygodą dla obydwu stron. Bo można uzgodnić termin wezwania.
    Inaczej policjant wystawi Ci wezwanie na taki termin, na jaki jemu pasuje. Dkla
    Ciebie bedzie to kłopot, a jak sie nie zgłosisz, to i dla policjanta.

    > I drugie pytanie, czy jeżeli otrzymam takowe wezwanie pocztą, to mogę
    > odmówić stawinnictwa się w katowicach i poprosić o przesłuchanie drogą
    > elektroniczną?

    Drogą elektroniczną nie. Masz prawe żądać zwrotu kosztów przejazdu. Co do
    przesłuchania w miejscu zamieszkania, to zakładam, ze istnieją jakieś przeszkody
    w tym. Bo normalnie nikt nikogo nie wzywa bez istotnej przyczyny na drugi koniec
    Polski.