  • Data: 2002-06-11 15:22:16
    Temat: Re: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "leinad @master.pl>" <leinad<SPAM> napisał w wiadomości
    news:ae4tro$bvp$1@news.tpi.pl...
    > : > : Właściciel pojazdu ma obowiązek wskazać kto w danym dniu
    kierował
    > : > : pojazdem.Jeśli nie zapłacisz mandatu przyznając się do winy to
    > : > : skieruja sprawe do sądu za niewskazanie kierującego.Tam możesz
    się
    > : > : tłumaczyc że nie pamiętasz(sąd Cię wysłucha cierpliwie).
    > : > :
    > : >
    > : > To znaczy, że mam przyznać, że parkowałem "na zakazie" i nie
    > : pamiętać
    > : > kto kierował... ?
    > : > OK.
> [...]

    Artykuł 78 pkt.4 Kodeksu Drogowego mówi:

    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    I kropka.

    Leszek